A Csepel kerékpár a mostani 40-50 éves felnőtt generáció számára a gyermekkorát idéző közlekedési eszközt jelenti, az jóval régebbi múltra visszavezethető, de még a jelenben is elérhető.

A Csepel kerékpár Weiss Manfréd nevéhez fűződik, aki megvásárolta a licencet Steyr-Daimler-Puch művektől. Ezután kezdett bele az első kerékpárok gyártásába, amelyek még Grazban készültek, de Csepel felirattal. Az első Csepel kerékpárok 1929-ben hagyták el a gyárat. Az első évben 12 darab drótszamár került a vásárlók számára elérhetővé, a következő évben már több, mint a duplája. Ekkor még csak egyféle Csepel volt forgalomba, annak női és férfi változata volt elérhető. A gyártott kerékpárok száma közel százezer darabra rúgott akkor, amikor a legnagyobb igény volt a termékre. Ezután pedig a meglévő egy típus mellett egyre több, azoknak női és férfi változata is szerepelt. Sőt megjelent a gyermekbicikli, valamint az árukihordó is.
Egyre több változatot gyártottak és fantázianevekkel látták el. Talán még te is emlékszel a Csepel Tacskóra, vagy a Csepel Camping, de meg kell említeni a Csepel BMX-et, a Mátrát, a Fecskét, a Csodát, az Adriát és az Ankert, a Galambot, a Sárkányt, a Supert, a Turánt, a Hangyát, a Gazdát, a Vitézt, a Sportot, a Diadalt.

A második világháború időszakát kiheverve, 1950-re már létrejött a Csepel gyár, megnőtt az éves gyártási szám is. A régebbi típusok mellett újabbak is megjelentek és már nyugati exportra is termeltek.

A bicikligyár egybeolvadt a varrógépgyárral és a ruhaipari gépgyárral és csak a rendszerváltozás után történt változás, amikor egy amerikai cég, a Schwinn felvásárolta 1988-ban. A Schwinn-Csepel napjainkban legalább ötven típusú kerékpárt állít elő többféle színbe.

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

Tartalom: szodasszifon.co.hu | képek: retrobringa.hu, csepel.hu | videók: youtube.com