A New Beetle, a Mini és a Fiat 500 sikere a garancia arra, hogy jó befektetés meglévő műszaki alapokra szívbemarkoló formájú retróautót tervezni. 2001-ben nagy sikert aratott a múltidéző Microbus tanulmányautó, amely végül a magas gyártási költségek miatt nem valósult meg. Akkoriban a Beetle bevezetésével még csak kísérletezett a konszern, ma már más szemmel látják a klasszikus stílusra fogékony piacot. Klaus Bischoff vezető formatervező egy Auto Expressnek adott interjúban elmondta, mindenképpen szeretné megvalósítani a retró kisbuszt, és a Volkswagennek is hasonló tervei vannak a közkedvelt típussal.

A végleges autóról jelenleg csak annyit lehet tudni, hogy biztosan a T1 Camper 21. századi reinkarnációja lesz, de egyelőre még rajzokat sem közöltek róla. Még arról sem született döntés, hogy a végeredmény egy hagyományos egyterű legyen, a szokásos belső kialakítással, vagy egy valóban egyedi felépítésű, különleges megoldásokat kínáló modellt tervezzenek. Utóbbit biztosan jobban fogadná a piac, hiszen a Transporter azóta sem változott akkorát, mint a Bogár jelenkori megfelelője, a Golf, ráadásul jelenleg is elérhető a praktikusan variálható piknik kivitel.
Bischoff és a Volkswagen lelkesedése érthető, hiszen a hagyományosan nagy felvevőpiacnak számító Egyesült Államok is kifejezetten az újdonság célpiacai közé tartozik, a jelenlegi retróőrület pedig még hosszú éveken át biztosítja a keresletet a nosztalgiát ébresztő modellek iránt. A karosszéria kialakítása ráadásul lehetővé tenné egy nagy hatótávolságú hibrid vagy teljesen elektromos hajtáslánc beépítését is, mellyel a retróláz mellett a környezettudatos gondolkodás híveit is megcélozhatná a Volkswagen, akárcsak a hatvanas években, amikor az eredeti kisbusz a hippikorszak egyik jelképévé vált.