Bizony, kotlókergetőként csúfolták azt a háromkerekű kisautót, amelyet eredetileg Velorexnek hívnak. A velorex szó a velocipéd, azaz kerékpár és a rex, azaz a király szó összetételéből alakult ki.

Egy cseh testvérpár eredetileg kerékpárjavítással foglalkozott, de egy másik háromkerekű úgy megtetszett nekik, hogy azon gondolkodtak, hogyan tudnának egy motornál biztonságosabb és burkoltabb, de az autónál kisebb járművet létrehozni.

Úgy tervezték, hogy egy olyan járművet hoznak létre, amely a fiatalabb és a nem túl gazdag réteg számára is elérhetőbb legyen. A szerkezet prototípusa 1943-ra készült el, az Oskar. Két év múlva már egy műhelyet bérelt a Stránský testvérpár, hogy nagyobb tételben kezdhessék meg az Oskar gyártását. Ezt a motor- és autógyártásának egyesítése nehezítette, mivel az autók és motorok gyártásának helyszíne nem egy és ugyanaz volt. A háromkerekű könnyű járműként lett besorolva, és rokkantaknak szánták. Ez nemcsak adómentes gyártásra adott lehetőséget, hanem olcsóbbá tette, mint egy motorkerékpárt.

1950-ben a Stránský testvérek gyárát a VELO-ba olvasztották, így alakult ki a Velorex Gyártási Szövetkezet. Megindult az Oskar gyártása, egyre nagyobb számban került piacra az Oscar. Az Oscar nevet 1955-ben változtatták Velorexre. 1961-ben már új üzem épült. A folyamatos újítások ellenére 1971-ben befejezték a háromkerekű gyártását, mert átálltak a négykerekű készítésére, de ez az újítás nem hozott olyan sikert, mint a háromkerekűk. A négykerekűk esetében sorra hibákkal találták magukat szemben, így kénytelenek voltak abbahagyni a gyártást.

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

Tartalom: szodaszifon.co.hu | képek: pixabay.com | videó: https://www.youtube.com/watch?v=I6tuRKimxxY